Химия, биология және экология

Бердалиева Акмарал Макуловна

Кафедра меңгерушісі, а-ш.ғ.к. тел: 8 (701) 429-42-11, akmaral-20.68@mail.ru, Байтурсынов көшесі,80А, 305-каб

2004 жылы педагогика факультетінің құрамында “Тарих, география, биохимия” кафедрасы ашылды. Содан кейін 2007-2008 оқу жылында ол “Биохимия” кафедрасы болып өзгертілді. 2008-2009 оқу жылында “Биохимия” кафедрасы “Химия, биология және экология” кафедрасы болып қайта құрылды.

2023-2024 оқу жылында «Қазақстан тарихы және жаратылыстану-ғылыми пәндері» кафедрасы «Химия, биология және экология» кафедрасы болып қайта өзгертілді.  Сапалы білім беру және бәсекеге қабілетті мамандарды шығару үшін кафедрада жоғары білікті мамандар жұмыс істейді. Профессор-оқытушылар құрамына: ғылым докторлары (1), ғылым кандидаттары (10), магистрлер, аға оқытушылар (8) кіреді. Мысалы, а.ш.ғ.д., профессор Байбеков Е., х.ғ.к., профессор Жаналиева Р.Н., б.ғ.к. Есқараев Н.М., а.ш.ғ.к. Бердалиева А.М., б.ғ.к. Муминова К.М., а.ш.ғ.к. Сапарова Ж.И., а.ш.ғ.к. Қылышбаева Г.Б., т.ғ.к., Жаркинбеков М.А. және т. б.

Кафедра келесі білім беру бағдарламалары бойынша бітіруші болып табылады:

6В01503-Биология

6В01502-Химия

6В01505-Химия-Биология

6В05201-Экология

7М01501-Химия

7М01502-Биология

Кафедра ТМД және алыс шет елдердің жетекші ғылыми-білім беру орталықтарымен тығыз халықаралық байланыстарды жүзеге асырады. Кафедра мүшелерінің көпшілігі халықаралық конференцияларға белсенді қатысады. ҒЗЖ нәтижелері оқу процесіне енгізіледі және дәріс және зертханалық-практикалық сабақтардың мазмұнына енгізіледі. Кафедрада түрлі ғылыми-зерттеу және әлеуметтік-тәрбие жұмыстары жүргізілуде. Кафедра студенттері жыл сайынғы студенттік конференцияларға белсенді қатысады, сыйлықтар алады және жақсы нәтижелері үшін марапатталады. Кафедра ұжымының басты міндеті-түлектерге сапалы білім беру және олардың өз бағытында бәсекеге қабілетті маман болуына көмектесу!

Кафедрада мамандықтар бойынша жоғары білікті, бәсекеге қабілетті бакалаврлар мен магистрлер даярланады:

  1. 6В01503-Биология;   
  2. 6В01502 – Химия,
  3. 6В01502- Экология,
  4. 6В01505-Химия-Биология,
  5. 7М01501-Химия;
  6. 7М01502-Биология;

Бірлескен білім беру бағдарламалары: 6В01502 – Экология және қоршаған ортаны қорғау (су шаруашылығында)

6В01503 -Биология білім беру бағдарламасы бойынша білім беру бакалавры өзінің кәсіби қызметін білім беру саласында жүзеге асырады.

– ғылыми -зерттеу қызметі: кіші ғылыми қызметкер, лаборант -инженер, ғылыми -зерттеу мекемелерінің қызметкері;

– ұйымдастырушылық-басқарушылық қызмет: педагог-магистр, педагогикалық модератор, педагог -зерттеуші, педагог-сарапшы;

– ғылыми -педагогикалық: ғылыми және білім беру ұйымдарындағы жұмыс (жоғары оқу орындарында оқыту (кәсіптік, техникалық және кәсіптік білім), білімге байланысты аналитикалық әзірлемелерді енгізу, сондай –ақ оқыту әдістерін әзірлеу.

Түлектің кәсіби қызметінің объектілері

Білім беру ұйымдары:

– жалпы білім беретін және арнайы мектептер;

– мамандандырылған мектептер;

– техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беруді ұйымдастыру.

6В01505-Химия-Биология білім беру бағдарламасы бойынша білім беру бакалавры өзінің кәсіби қызметін білім беру саласында жүзеге асырады.

– ғылыми -зерттеу қызметі: кіші ғылыми қызметкер, лаборант -инженер, ғылыми -зерттеу мекемелерінің қызметкері;

– ұйымдастырушылық-басқарушылық қызмет: педагог-магистр, педагогикалық модератор, педагог -зерттеуші, педагог-сарапшы;

– ғылыми -педагогикалық: ғылыми және білім беру ұйымдарындағы жұмыс (жоғары оқу орындарында оқыту (кәсіптік, техникалық және кәсіптік білім), білімге байланысты аналитикалық әзірлемелерді енгізу, сондай -ақ оқыту әдістерін әзірлеу.

Түлектің кәсіби қызметінің объектілері

Білім беру ұйымдары:

– жалпы білім беретін және арнайы мектептер;

– мамандандырылған мектептер;

– техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беруді ұйымдастыру.

6В01502 -Химия білім беру бағдарламасы бойынша білім беру бакалавры өзінің кәсіби қызметін білім беру саласында жүзеге асырады.

– ғылыми -зерттеу қызметі: кіші ғылыми қызметкер, лаборант -инженер, ғылыми -зерттеу мекемелерінің қызметкері;

-ұйымдастырушылық-басқарушылық қызмет: педагог-магистр, педагогикалық модератор, педагог -зерттеуші, педагог-сарапшы;

– ғылыми -педагогикалық: ғылыми және білім беру ұйымдарындағы жұмыс (жоғары оқу орындарында оқыту (кәсіптік, техникалық және кәсіптік білім), білімге байланысты аналитикалық әзірлемелерді енгізу, сондай -ақ оқыту әдістерін әзірлеу.

Түлектің кәсіби қызметінің объектілері

Білім беру ұйымдары:

– жалпы білім беретін және арнайы мектептер;

– мамандандырылған мектептер;

– техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беруді ұйымдастыру.

6В05201-Экология білім беру бағдарламасы бойынша жаратылыстану бакалавры төменде аталған кәсіби іскерлік түрлерімен айналыса алады:

– ұйымдастырушылық-басқарушылық қызмет;

– өндірістік-технологиялық қызмет;

– сервистік-пайдаланушылық қызмет;

– эксперименталдық-зерттеушілік қызмет;

– білім берушілік (педагогикалық) қызмет;

– жобалаушылық қызмет.

Кәсіби қызметінің саласы

– өндірістік мекемелер;

-басқарушылық мекемелер;

-ғылыми-зерттеу мекемелері;

– білім беру мекемелері;

– экологиялық мониторинг;

– адам денсаулығы мен табиғи ортаның сапасын мониторингілеу

бойынша экологиялық қызмет;

– адам денсаулығы мен табиғи ортаның сапасын бағалау бойынша

– экологиялық қызмет;

6В05202-Экология және қоршаған ортаны қорғау (су шаруашылығында) білім беру бағдарламасы бойынша жаратылыстану бакалавры төменде аталған кәсіби іскерлік түрлерімен айналыса алады:

– ұйымдастырушылық-басқарушылық қызмет;

– өндірістік-технологиялық қызмет;

– сервистік-пайдаланушылық қызмет;

– эксперименталдық-зерттеушілік қызмет;

– білім берушілік (педагогикалық) қызмет;

– жобалаушылық қызмет.

Кәсіби қызметінің саласы

 – өндірістік мекемелер;

 -басқарушылық мекемелер;

 -ғылыми-зерттеу мекемелері;

 – білім беру мекемелері;

 – экологиялық мониторинг;

 – адам денсаулығы мен табиғи ортаның сапасын мониторингілеу бойынша экологиялық қызмет;

   – адам денсаулығы мен табиғи ортаның сапасын бағалау бойынша   экологиялық қызмет.

 7М01502- Биология білім беру бағдарламасы бойынша педагогика ғылымдарының магистрі.  
– жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымында білім беру бағдарламасын жүзеге асыратын оқытушы.
– жоғары колледж, колледж –техникалық және кәсіптік , орта білімнен кейінгі бөлімнің интеграцияланған  модульдік білім беру бағдарламасын жүзеге асыратын оқытушы.
– зерттеу университетінде (ұйымдар) –даму бағдарламасын іске асыратын және білім мен ғылымды  интеграциялайтын ғылыми -зерттеушілік қызметкері.
– ғылыми –зерттеу институттарда – ғылыми- педагогикалық қызметкері, оқытушы.
– лицей (негізгі орта, жалпы орта білім беру ұйымы) – биология мұғалімі.
– ұлттық парктер, қорықтар т.б. жоғары кәсіби білімділікті қалыптастырған маман  қажет ететін жартылыстану ғылыми салаларында ғылыми -зерттеушілік қызметкері.
-педагог;
-педагог-модератор;
-педагог-сарапшы;
-педагог-зерттеуші;
– педагог-шебер.

7М01501 Химия білім беру бағдарламасы бойынша педагогика ғылымдарының магистрі.
– химиялық және педагогикалық салалардағы ғылыми-зерттеу ұйымдарында аға оқытушы, оқытушы,  маман және т.б.;
– химия пәнінің оқытушысы, директор, ғылым, оқу және оқу-тәрбие жұмыстары бойынша директорының орынбасары, оқу-тәрбие орындарында, жалпы орта білім беру, кәсіби-техникалық білім беру, арнайы орта білім беру:
– мектептен тыс және қосымша білім беру мен тәрбиелеу ұйымдарында педагогикалық жұмыстарға теңестірілетін басқа жұмыстарда кәсіби шеберхана басшысы, үйірме жетекшісі, аға тәрбиеші және т.б.

6В01505-«Химия-Биология», 6В01502 –«Химия», 6В01503- «Биология» және 6В05201 — «Экология», 7М01501-«Химия», 7М01502-«Биология» білім беру бағдарламасы бойынша бәсекеге қабілетті бакалаврлар мен магистрлерді дайындау үшін «Адам және жануарлар анатомиясы мен физиологиясы», «Зоология», «Химия», «Химияны оқыту әдістемесі», «Экология», «Биологияны оқыту әдістемесі», «Биология» жоғары оқу орындарының білім беру стандарттарының талаптарына сәйкес жабдықталған.

Аты-жөні ҚызметіҒылыми дәрежесі
 6В01503 — Биология  
1Бердалиева А.М.кафедра меңгерушісіа-ш.ғ.к.
2Байбеков Е.профессора-ш.ғ.д.
3Ескараев Н.М.аға оқытушыб.ғ.к.
4Исабаева А.А.аға оқытушыа-ш.ғ.к.
5Сапарова Ж.И.аға оқытушыа-ш.ғ.к.
6Кылышбаева Г.Б.доцента-ш.ғ.к.
7Муминова К.Ш.аға оқытушыб.ғ.к.
8Сенкебаева А.А.аға оқытушыб.ғ.к.
9Алмаханқызы Р.аға оқытушы 
10Салимова С.А.оқытушы 
11Молдиярова М.Аоқытушы 
6В01502 —  Химия 
1Жаналиева Р.Н.профессорх.ғ.к.
2Бердалиева А.М.кафедра меңгерушісіа-ш.ғ.д.
3Бердібекова С.А.оқытушымагистр
4Унгарбаева А.С.аға оқытушы 
5Битемирова Адоцентх.ғ.к.
6Жаркинбеков М.А.аға оқытушыт.ғ.к.
6В01505 —  Химия -Биология  
1Бердалиева А.М.кафедра меңгерушісіа-ш.ғ.к.
2Байбеков Е.профессора-ш.ғ.д.
3Исабаева А.А.старший переподавательа-ш.ғ.к.
4Сенкебаева А.А.старший переподавательб.ғ.к.
5Жаналиева Р.Н.профессорх.ғ.к.
6Бердібекова С.А.переподаватель 
7Унгарбаева А.С.старший переподаватель 
8Молдиярова М.Апереподаватель 
9Салимова С.А.переподаватель 
10Сапарова Ж.И.старший переподавательа-ш.ғ.к.
6В05201 — Экология
1Ескараев Н.М.аға оқытушыб.ғ.к.
2Умирзакова А.А.аға оқытушы 
3Тулепова Ф.Қ.аға оқытушы 
4Абилдосова А.А.аға оқытушымагистр

8-11 сәуір аралығында “Химия, биология және экология”  кафедрасының ұйымдастыруымен 6В01503-Биология, 6В01505-Химия-биология, 6В05201-Экология білім беру бағдарламасының білім алушылар арасында   “Жаратылыстану-құзіреттілікке бағытталған ғылым” атты білім апталығы өтті.

Бұл апталықтың мақсаты: «Биология және химия, экология сабақтары барысында білім алушылардың функционалдық сауаттылықты арттыру негізінде білім алушылардың жаратылыстану пәндеріне деген қызығушылығын арттыру. Заман талабына сай бәсекеге қабілетті, білімді, іскер, ойлау жүйесі дамыған, логикалық тұжырым жасауға бейім тұлғаны  жетілдіру.  Оқушыларды экологиялық мәдениетке және табиғатты қорғауға, аялауға тәрбиелеу».

 

“Химия, биология және экология” кафедрасының ғылыми-зерттеу қызметі

ПОҚ құрамының ғылыми жарияланымдары

Бердалиева А.М мақаласы

Кылышбаева Г.М мақаласы

Байбеков Е мақаласы

Қылышбаева Г.Б. бейнедәрістері:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLI99yVDTkhg6UIRKie1ayIkvBp2ZYOrkt 

ҒЗЖ нәтижелерін оқу процесіне енгізу актілері

А.ш.ғ.к, доцент Г. Б. Қылышбаева – ҚР БҒМ “Жоғары оқу орнының үздік оқытушысы” грант иегері

Сапарова Ж.И., – Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің алғыс хаты

Жаналиева Р. Н., – Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің алғыс хаты

Айтбаев Н. Е.  «Қазақстан Тәуелсіздігіне 30 жыл!» төсбелгісі мен құрмет грамотасы

Бердалиева А.М. – «Білім беру ісінің үздігі» төсбелгісі мен құрмет грамотасы:

Білім беру ісінің үздігі төсбелгісі - Бердалиева А.М

Біздің ЖОО оқытушылары авторлық құқықпен қорғалатын объектілерге құқықтардың мемлекеттік тізіміне мәліметтерді енгізу туралы куәлік алды.

https://caiu.edu.kz/%d0%b4%d0%be%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82-%d0%ba%d0%b0%d1%84%d0%b5%d0%b4%d1%80%d1%8b-%d1%85%d0%b8%d0%bc%d0%b8%d1%8f-%d0%b1%d0%b8%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%b8%d1%8f-%d0%b8-%d1%8d%d0%ba%d0%be%d0%bb/

Мәдени, тәрбиелік іс-шаралардың мақсаты мен міндеттері:

Оқыту ғана емес, сонымен қатар нарықтық қатынастардың қалыптасу кезеңіндегі тәрбие мәселесінің өзіндік маңыздылығын түсіну;
Дамыған қоғамда жас маман озық ғылымды, мәдениет үлгілерін, өнерді меңгеруі тиіс. Ең алдымен, рухани Адам әлемі, Ана тілі, салт-дәстүрі мен әдет-ғұрпы, дәстүрлі емес құрал-жабдықтар және бұл тек тамыр жайғанда ғана болуы мүмкін. Сондықтан студенттерге білім беруде терең білім беру, маңызды сөзді түсіну қажет;
Оқу-тәрбие процесін дұрыс ұйымдастырудың бір тәсілі-білім алуды ынталандыру, яғни студенттердің танымдық қызығушылығын ояту, шығармашылық белсенділікті өз бетінше іздеуге бейімделу;
Жастарға қазіргі әлеуметтік жағдайда оған өзінің болашағы үшін үлкен жауапкершілік жүктелгенін түсіндіру;
Қалыптастыру, әлеуметтік жағдайды, студенттің өздігінен білім алу;
Күн сайын қарқынды және үздіксіз өсіп келе жатқан және оны көтере алмайтын стресстік жағдайлардың әсерінен болатын психоэмоционалды жағдайдың салдарынан алкоголь, есірткі, темекі, сондай-ақ психоактивті заттарды қолдану сияқты әртүрлі теріс мінез-құлық формаларының пайда болуының алдын алу;
Жастарды тәртіптің жаңа түріне үйрету, өз өмірін жауапкершілікпен, тиімді құруға қабілетті салауатты мінез-құлық стереотиптерін дамытудың тиімді жолдарын көрсету;
Болашақ педагогикалық мамандардың рухани-адамгершілік қағидаларын қалыптастыру;
Педагогтардың, топ тәлімгерлерінің басты міндеті-рухани тамаша өмірге жетелеу.

Мәдени-тәрбие іс-шарасының мазмұны:

Ұйымдастыру іс-шаралары
Азаматтық-патриоттық тәрбие
Құқықтық тәрбие
Этносаралық ынтымақтастық, Діни толеранттылық іс-шаралары
Рухани-адамгершілік тәрбие
Жастар бастамаларын қолдау және шығармашылық іс-шаралар
Студенттерді бұқаралық спорт түрлеріне тарту және салауатты өмір салтын насихаттау жөніндегі іс-шаралар
Студенттердің кәсіби тәрбиесі бойынша іс-шаралар.
Жетім, жартылай жетім студенттерге, аз қамтылған және көп балалы отбасылардан шыққан студенттерге қайырымдылық көмек көрсету жөніндегі іс-шаралар.

ХМ-219 ХМ-218, ХМ-216 химия мамандығы студенттері 03.12.19 ж. жатақханада Тұңғыш Президент күніне орай” Елі сүйген, елін сүйген Ел бассы”атты дөңгелек үстел ұйымдастырды. Топтың эдвайзері Бекбенова А. А.

16 желтоқсанда Тәуелсіздік күніне орай ЭГк 21-1һ 6В05201-Экология білім беру бағдарламасының білім алушылары «Тәуелсіздік деп соғады жүрегіміз» атты іс-шара өткізді. Топтың эдвайзері Умирзакова А. А.

Кафедрада “Жас биолог”, “Жас химик”, “Жас эколог” үйірмелері жұмыс істейді.

Erasmus

Білім алушының академиялық ұтқырлығы — білім алушыны белгілі бір академиялық кезеңге (семестрге немесе оқу жылына) оқуға немесе зерттеуге басқа ЖОО-ға (ішкі немесе шетелде) ауыстыру, алынған білім беру бағдарламаларын міндетті түрде басқа жоғары оқу орнында жалғастыру.

Халықаралық ынтымақтастық бұл — Орталық Азия Инновациялық Университеті қызметінің ажырамас бөлігі және білім сапасын және оның халықаралық стандарттарға сәйкестігін қамтамасыз ететін маңызды құрал. Бұл жұмыс шетелдік жетекші жоғары оқу орындарымен ынтымақтастық бағдарламалары аясында жүзеге асырылады. Осы уақытқа дейін ОАИУ Ресей, Қырғызстан, Өзбекстан университетімен   ынтымақтастық туралы келісімшарттарға қол қойды.

Осы университеттермен жасалған келісімдер шеңберінде халықаралық білім беру бағдарламалары мен жобаларын жүзеге асыруға, бірлескен ғылыми-зерттеу қызметін жүзеге асыруға, ғылыми-практикалық семинарлар мен конференциялар ұйымдастыруға, оқытушылар құрамымен алмасуға және сыртқы академиялық ұтқырлықты дамытуға мүмкіндік туды.

Академиялық ұтқырлықтың басты мақсаты:

Академиялық ұтқырлықтың басты мақсаты — халықаралық стандарттарға сәйкес қазақстандық жоғары білімнің сапасын қамтамасыз ету, оның бәсекеге қабілеттілігін арттыру.

Академиялық ұтқырлық бағдарламасының қандай артықшылықтары бар?

Бұл бағдарлама шетелдік серіктес жоғары оқу орындарында студенттер мен оқытушылардың оқуына және ғылыми іс-шараларын жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Академиялық ұтқырлық бағдарламасы шектеулі мерзімге, әдетте семестрге немесе оқу жылына арналған.

Ұтқырлық бағдарламаларына қатысу студенттерге бірқатар перспективалық мүмкіндіктер мен артықшылықтар береді:

  • ғылыми және білім беру саласында баға жетпес халықаралық тәжірибе алуға;
  • кәсіби білім мен практикалық дағдыларды кеңейту;
  • пайдалы тілдік тәжірибеден өту;
  • халықаралық мәдениаралық топта сабақ беру және қарым-қатынас жасау тәжірибесін алу.

Университет  Пенджикент қаласындағы Тәжік педагогикалық институты, М.В. Ломоносов атындағы ММУ механика ғылыми-зерттеу институты (Ресей), Ташкент мемлекеттік экономикалық университеті (Өзбекстан), Шыршық мемлекеттік педагогикалық институты (Өзбекстан) арасында ынтымақтастық туралы шарттар /келісімдер бар. Осы келісімдердің мәні студенттердің Ғылым және білім беру саласындағы академиялық ұтқырлығын қамтамасыз ету бойынша серіктес ЖОО арасындағы ынтымақтастық болып табылады.

Халықаралық интеграцияны дамыту мақсатында бірлескен ғылыми-білім беру қызметіне өзара қызығушылық білдіре отырып, химия, биология және экология кафедрасы келесі жоғары оқу орындарымен жемісті ынтымақтастық орнатқан:
1. Чичик мемлекеттік педагогикалық институты (Чичик).
2. Бұхара мемлекеттік университеті
3. Беларусь мемлекеттік технологиялық университеті
4. Башқұрт мемлекеттік университеті
5. Пермь мемлекеттік гуманитарлық-педагогикалық университеті
6. “МИСИС” ұлттық зерттеу технологиялық университеті

7. Тәжік педагогикалық институты (Пенджикент)

8. Беларусь мемлекеттік университеті

9.Нүкіс мемлекеттік педагогикалық институты (Өзбекстан).
10.Шыршық мемлекеттік педагогикалық институты (Өзбекстан).

11. М. в. Ломоносов атындағы ММУ механика ғылыми-зерттеу институты (Ресей)

12.Шымкент университеті
13. “Өрлеу” біліктілікті арттыру ұлттық орталығы АҚ.

«Қазақстан тарихы және жаратылыстану ғылыми пәндері» кафедрасының студенттері оқу жоспарына сәйкес шарттар негізінде № 7 Қ.Спатаев атындағы мектеп-лицейінде тәжірибеден өтеді, №54,69 жалпы білім беретін орта мектеп, “Зияткер-білім” мектебі, №66 «Қазығұрт» атындағы жалпы орта мектеп, №64 Ж.Аймауытов мектеп-гимназиясы, ЖШС «Орда-Құрылыс», ЖШС «Ана-жер», ЖШС «Эко-центр», «Сайрам-Өгем мемлекеттік табиғи ұлттық паркі» студенттер университетте алған теориялық білімдері мен дағдыларын практикада бекітеді.

Жұмысқа орналастыру туралы мәліметтер 2022

Жұмысқа орналастыру туралы мәліметтер 2021

Жұмысқа орналастыру туралы мәліметтер 2020

Жұмысқа орналастыру туралы мәліметтер 2019


  1. №69 жалпы орта білім беретін мектебі
  2. №66 Қазығұрт жалпы орта мектебі
  3. №64 Ж.Аймауытов атындағы мектеп гимназиясы
  4. №54 жалпы орта мектебі
  5. №7 Қ.Спатаев атындағы мектеп-лицейі
  6. ЖШС Орда құрылыс
  7. ЖШС НП Ана-жер 
  8. ЖШС Эко-центр 
  9. МҰТП Сайрам-өгем 
  10. Зияткер-білім мектебі